Söndagmorgon

Frukosten ligger i magen och nu avnjuts en kopp te innan dagen drar igång.

Idag ska jag slutföra rekryteringsarbetet för nya butiken i Hageby centrum. Jag ska ringa och kalla till intervjuer som ska hållas nästa vecka. Blir spännande!

I övrigt tjatar maken om att ta en tur till Yxbacken och dra några åk på skidorna så det lutar åt att vi ska  försöka hinna med det också. Annars blir det som en vanlig söndag- tvätta några maskiner och sen fixa matlådor inför veckan.

Kom på att jag inte har presenterat mig ordenligt för er som inte känner mig.

Jag heter Elin Eklund och bor i Norrköping. Jag fyller 26 år i mars och är sedan augusti 2009 en gift kvinna ;) Min man Fredrik och jag bor i en bostadsrätt med vår katt.
Sedan hösten 2005 arbetar jag på MQ och nu det senaste 1 ½ året arbetar jag som butikschef. Jag började min bana på MQ som säljare i citybutiken i Norrköping och tog sedan chansen att söka den lediga Butikschef-tjänsten i Nyköping och fick förtroendet att axla den. Har nu pendlat till Nyköping i snart 1 ½ år. MQ ska nu starta en ny butik i Hageby centrum och jag såg min chans att söka butikscheftjänsten där och börja arbeta i min hemmastad igen. Samtidigt som det känns sorgligt att lämna personalen och butiken i Nyköping känner jag att jag har tagit rätt beslut då jag slipper resorna till jobbet och får mer tid till mig själv och mer fritid. Sen kommer det ju givetvis bli spännande att få starta upp en helt ny butik, så detta är ett tillfälle som inte dyker upp många gånger i livet.
Jag tycker att jag är ett bra exempel på att man,  trots en kronisk sjukdom kan göra karriär och arbeta heltid. Som jag skrivit tidigare så sitter mycket i huvudet och mans ska inte låta en diagnos stoppa en från att ta chanser i livet och uppnå sina mål och drömmar.

I övrigt tycker jag om att laga mat, pyssla i vårt lilla trädgårdsland och umgås med familj och vänner. På sommaren blir det lite golf och på vintern gillar vi att åka slalom. En annan stor passion som jag har är att resa och se nya platser. Vi försöker att komma iväg åtminstone en gång per år på en resa. Tidigare har jag även tränat på gym men under hösten/vintern har jag inte haft så mycekt tid över till det då pendladet i dåligt väglag tagit upp mycket tid så mitt mål är att komma igång med min träning nu under våren igen.

Hoppas ni får en mysig söndag!

All kärlek/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0