Dagen i skogen.

Hej min vän!

Dagen i skogen blev en riktigt höjdare! Mamma och jag hittade massvis med kantareller! Efter skogsrundan fick jag mammas koldolmar till lunch! När lunchen var uppäten for jag hem och hoppade in i duschen för att sen åka och hämta Fredrik vid tåget och dra vidare mot Willys. Nu har jag precis panerat fisk och gjort potatismos till lunchen imorgon så strax kommer jag stupa i säng.

Uppladdning med frukost inför skogsrundan.

Gult nästan överallt! :)

Skogsmulle in action ;)

Så här mycket blev det!

Kommer somna gott nu!

"VÅRT" FUERTEVENTURA!

God morgon mina vänner!

Idag är jag ledig igen och ska ägna dagen åt att vika massor med tvätt, luncha och leta svamp med mamma och handla med Fredrik.
Igår var det full fart på jobbet! Fullt med shoppingsugna kunder som hade fått in nya cash på kontot. :) Superkul! Hoppas helgen blir lika rolig!

Här kommer nu bilderna från Fuerteventura!!! :)

På väg....

Vid hotellentrén.

Mousserande vin vid incheckningen.

Utsikt från "ballen"

Frukost första morgonen. Det var mulet men efter några timmar sprack det upp och sen var det sol HELA veckan :)

Poolbaren :)

Poolen

Jag njuter av sköna bad.

Lunch vid poolen

En god sallad, tonfisken är ju så god utomlands!

På väg ut för ett restaurangbeök.

Fredrik ser lite full i f*n ut. ;)

Ny kväll, ny resturang.

Jag posar på balkongen

Dags för ännu ett restaurangbesök.

Utsikten vid resturangen

Min mat, tyvärr smakade det inte lika gott som det såg ut :(

Dags för två dagars äventyr med vår tuffa hyrbil! Lite komisk att denna bil hade samma färg som den vi hyrde på Aruba.

Kartan finns redo!

På höga höjder! Vi åkte över bergen för att ta oss till den norra sidan av ön.

Måste erkänna att jag var en aning rädd... :P

Upp i bergen levde Piff och Puff! (jordekorrar)

Så söta!

Vägen vi åkte på.

El cotillo

I El Cotillo blev det lunchpaus

Äntligen framme vid vårt mål! Los Lagos.

Så fint!

Underbart!

Mys!

Jag i mitt rosa snorklingskit!

och Fredrik i sitt blå ;)

på vissa ställen var den kritvita stranden uppblandad med lavasten.

Nej nu måste jag klä mig för svampskogen, återkommer med mer bilder från Fuerteventura för det finns ÄNNU mer!

Ha en fin dag!

Dagen i bilder

Idag har jag haft en härlig ledig dag! Körde ett rejält race med städning i förmiddags med hög musik på!
När städningen var avklarad belönade jag mig med ett besök på Proffesionail. Valde en mörklila färg på naglarna som passar nu när det är höst i luften.

Efter besöket gick jag bort till Trudes för att låta Sandra sätta fingrarna i mitt slitna hår.

Så här fint med blev efter att Sandra var klar.

Dagen avslutades med en skön långpromenad!

Sov gott min vän! I morgon väntar en nya dag med nya möjligheter!

Mera semesterbilder!

Godkväll min vän!

Helgen har varit bra! I lördags hade jag lyxen att bli bjuden på färsk abborre av 2 fiskare som kom hem till mig ;) Olle och Fredrik hade varit och fiskat under dagen när jag jobbat och fångat två stora abborrar som vi kalasade på på kvällen.
Sen bar det av ner på stan för att ta ett glas på Manesa tillsammans med Per, Natalia, Gustav och Sara. Efter det kollade vi in allt krafs på marknaden och gav oss sen hemåt.
På lördagen blev det en tur till Göteborg....

Här kommer nu äääntligen mer bilder från vår semester:

På vägen hem stannade vi till hos bror med familj i deras mysiga sommarhus. Myskväll med film (Ondskan)

Den här vackra utsikten möttes jag av på morgonen efter.

Innan vi åkte vidare mot Fuerteventura blev det lite semester på hemmaplan. Bilkö till Söderköping....Tyvärr glömde jag ta kort på våra goda glassar.

Mindre svullen i ansiktet, skönt!

Sen åkte vi vidare mot Kolmårdens camping för en bit mat, där fick vi syn på dessa häftiga sandfigurer. Imponerande!

En fin semesterpojke i vacker mijlö

Fina båtar :)

Myser på restaurang Sjöstugan

Sverige när det är som vackrast!

Nu är det snart dags för sängen!

Imorgon är jag ledig och då väntar, städning, frisörbesök och besök hos nagelsalongen.

Eftermiddagspass, augustifest och Göteborgstripp med stopp i Huskvarna

Hej min vän!

Dålig uppdatering denna vecka. Det har varit fullt upp i veckan på jobbet med ny kampanj, inventering o slutspurt på REAn.

Idag jobbar jag ett litet eftermiddagspass mellan 13-18 sen blir det hem för att piffa sig lite för att sen bege sig ner på stan och träffa upp lite vänner och kolla in Augustifesten här i Norrköping.

Imorgon är jag ledig, då kommer jag och Fredrik göra en liten tripp med bilen till Göteborg och på vägen hem kommer vi stanna till i Huskvarna hos söta Kicki och Mackan! Ska bli så kul att ses IGEN var ju inte alls länge sen som jag var och hälsade på Kicki när vi hade reunion hos henne. Vad vi ska göra i Göteborg är lite hemligt...vågar inte berätta något förrän vi vet helt säkert hur det blir..... ;) Några få personer vet vad som är på gång och så får det bli till vi vet helt säkert.

Ha en fin helg min vän!

All kärlek / Elin

Dagen lider mot sitt slut

En lugn och skön söndag är nu slut. Förmiddagen blev slapp sen for Fredrik iväg på fotbollsmatch och jag jagade lite dammråttor med dammsugaren. Vi köpte ny dammsugare för ett tag sen och helt plötsligt är det nästan roligt att dammsuga men bara nästan.... ;)

På kvällen har vi ätit en mysig middag med massa tända ljus som jag hade förberett till Fredrik kom hem igen.

Nu förbereder jag det sista med kommande veckans matlådor, sen är det dags att hoppas ner i sängen!

Jag är så tacksam....

för att sommaren blev så underbart lyckad trots att den började så himla dåligt. Så himla glad för att jag blev piggare lagom till semestern så att jag kunde uppleva allt mysigt och trevligt som vi planerat sedan länge!

Hoppas ni har haft en lika fin sommar som jag, tyvärr lider den mot sitt slut :(

Bilder från Hunnebostrand på Västkusten

Här kommer bilder från vår mysiga vecka på västkusten :)

Utsikt från stugan by night

Utsikten på dagen

Hamnen

Fin utsikt!

Olle och Erika

Snorkelkillen! Tyvärr var det ingen vidare sikt i vattnet.

Den här kvällen var vi själva på plats, Olle och Erika hade åkt vidare mot nya äventyr och föräldrarna skulle anlända dagen efter. Det blev ett restaurangbesök på Hummerkrogen.

Jag åt vitlöksgratinerade havkräftor. Mycket gott!

Vår stuga

Våra föräldrar har anlänt

Sol och bad! Grabbarna njuter!

Fredrik provar fiskelyckan...

och jag läser bok

Eftersom vi bodde endast en mil från Smögen blev även ett besök där. Dagen började med ostadigt väder men lagom till vi kom ner till Smögenbryggan så sprack det upp och blev stålande sol! :)

Vilka räkmackor!!

Tillbaka på Hummerkrogen med föräldrarna sista kvällen.

En suddig bild på oss alla.

En kortison-svullen Elin

Fin utsikt med solnedgång från bryggan där vi åt.

Denna kväll delade Fredrik och jag på en stor skaldjurstallrik med hummer, räkor och havskräftor.

Mycket bilder blev det från vår fina vecka. :)

Bilder från Gryts varv.

Här kommer bilderna från det mysiga firandet av vår 1-åriga bröllopsdag! Tack älskling för ett supermysigt dygn!

Lunch på bryggan precis när vi anlänt.

Varmrökt lax med kokt potatis och pepparrotskräm. Mums!

Hotellrummet gick i maritim stil.

Utsikt från ena fönstret

Utsikt från andra fönstret

Promenad längs bryggorna.

Varvet i bakgrunden

Champagne, jordgubbar och chokladtryfflar på rummet :)

Fin solnedgång vid bryggan

På kvällen serverades det 3-rätters. Till varmrätt entrecote med potatiskaka.

Myyyys! ;)

Nej nu är det dags för sängen! Imorgon väntar en ledig dag, hoppas på sol!

Grattis!

Grattis lilla mamma på 64-årsdagen och grattis mamma och pappa på den 44:e bröllopsdagen! Bra kämpat! ;)

Mamma och pappa hemma i deras fina kök.

Älskar er!

Brorsdotter på besök och reunion

I torsdags hade vi Ida, min brorsdotter på besök som sov över. Jättemysigt! Vi var på bio och såg Bröderna Karlsson. Jag gillade filmen! Dagen efter drog vi till folkparken för att spela frisbeegolf. Det var kul men svårt, har faktiskt inte provat det förut. Jag som inte har rört på mig sen jag fick mitt skov vaknade upp med träningsvärk i armen dagen efter! Haha! Försökte få iväg den där frisbeen så långt jag bara kunde så jag tog i för kung och fosterland med armen.

På fredagen skjutsade jag hem Ida till sin mamma och pappa och släppte även av Fredrik där för att fiska kräftor. Jag for vidare mot Linköping för att hämta upp Jossan för att åka vidare hem till Kicki i Huskvarna för reunion för BC-aspirantgänget!

Förra året gick jag en utbildning för nya butikschefer / kommande butikschefer genom MQ. Vi var ett stort härligt gäng och vi kom varandra väldigt nära under den här tiden. Kicki, butikschefen i Huskvarna hade nu fixat till en reunion och vi blev 6 stycken. Hon hade ordnat så fint med allt. God mat och fixat  o styrt hemma. Så kul när någon tar tag i sådana här saker. Är så lätt att man bara pratar om att man ska ses igen och så blir det aldrig av. Vi har redan bokat in ett nytt tillfälle. Det blir i februari. Längtar redan! Vi har så himlans kul ihop!!!!

Vi kom dit på fredag kväll och då var det uppdukat med massa mat så vi satt på altanen och åt och pratade till sent på natten, vi hade mycket att ta igen av allt som hänt sen sist. På lördagen sov vi länge, åt en lång frukost för att sen bege oss till Kickis butik för att kolla in den. Efter det blev det en liten visit i Jönköping innan det var dags att åka hem och göra sig iordning för kvällen. Sedan blev det taxi in till Jönköping för att äta på en jättefräsch restaurang sedan vidare till olika uteställen.... ;) Jag höll mig i stort sett nykter, vågar inte dricka så mycket längre sen jag fick mitt skov. Fick ju mitt skov på midsommardagen coh då hade jag druckit på midsommarafton. När vi sen var på Fuerteventura drack jag en lite större mängd alkohol en kväll och dagen efter kände jag problem med benet igen, sen dess håller jag mig i stort sett nykter på fester. Det är inte värt att riskera något. Jag kan säga att jag hade minst lika kul utan alkohol, om inte roligare den här helgen.

Tack underbara Kicki för ett superkul och mysig helg och till er andra också förstårs....ni vet vilka ni är....Puss på er!

Här kommer lite bilder från helgen, bilderna talar nog för sig själva.... ;) tyvärr blev det dålig kvalité på det flesta :(

Erik, Fredrik och Jossan i Galleria Rosen i Huskvarna.

Kicki i sin fina butik

Kicki o Fredrik, så fina!

hela gänget på altanen

Resten av kvällen såg bilderna ut så här, spelade ingen roll vad jag tog för inställning på kameran. Antingen blev det mörkt eller så blev det suddigt. Jag som brukar kunna fota så bra :(

Ha en fin dag mina vänner, idag titar ju faktiskt solen fram! Lovely! :)

Bröllopsdag!

Nu är jag hemma efter en dag på jobbet. Idag har vi hängt om rean och gjort plats för massa nyheter som kom. Jättekul!

I söndags firade vi vår 1-åriga bröllopsdag! Eftersom jag hade varit i Huskvarna och Fredrik hade fotbollsmatch så firade vi i förväg på onsdagen på Gryts varv. Vi åt en trerätters på bryggan och sov sen över på hotellet. Supermysigt!
Lite firande blev det ändå i söndags kvälll med massa goda ostar, kex och annat gott. Sen blev det filmmys i soffan. Vi såg "Bröllopsfotografen", den var ju passande till kvällens tema men tyvärr tyckte både jag och Fredrik att den var dålig.

Av min fina man fick jag en bukett med rosor, av mig fick han ingenting.... men måste ändå skylla på att det var han som sagt att vi inte skulle köpa något till varandra. Trodde det var vi tjejers grej att säga en sak och mena något annat.... ;)

På bröllopsdagen fick alla gäster skriva ett litet meddelande till oss som vi skulle läsa på vår 1-årsdag. Alla lappar samlades sen i en fin ask och gömdes undan fram till i söndags. Det var mamma som fått äran att ta hand om lådan fram till den 8/8-2010. Så i söndags fick vi läsa alla fina meddelanden från våra gäster. Vi läste alla lappar under tiden vi åt. Tack för alla gulliga kommentarer!!

Tack älskling för den vackra buketten!

Den fina asken med alla lappar.

Nu ska jag strax hoppa ner i bingen. Sov gott min vän!

All kärlek/ Elin

In i rutinerna igen....

Nu har jag börjat jobba igen efter 6 veckor borta från jobbet. Igår var första dagen. Känns skönt att komma in i rutiner igen. Var så kul att komma tillbaka igår, så kul att kunna jobba igen efter sjukskrivning och känna sig behövd och att man gör någon nytta. För några veckor sen var det ju inte alls säkert att jag skulle kunna börja efter semestern, allt kändes väldigt osäkert.

Jag är så glad och tacksam för att kunna vara på jobbet igen och för att jag mår bättre. Semestern blev ju också jättemysig trots att sommaren började illa.

Nu är det dags att packa ihop och åka iväg till ännu en dag på jobbet :)

(VeckoRevyn som jag är med i finns ute i butik nu, KÖP! ;) )

Hoppas du får en fin dag min vän!

All kärlek / Elin

Walk in closet och Gryts skärgård

Hej mina kära läsare!

Länge sen nu! Har haft fullt upp på semestern! ;) För nu har jag äntligen haft semester! Var sjukskriven första semesterveckan men sen var jag helt återställd och kunde njuta i fulla drag av ledigheten! Sen har lite symptom kommit och gått men i det stora hela mår jag mycket bättre igen. På måndag börjar jag jobba igen och det ser jag framemot jättemycket!

Tanken var att jag allafall skulle blogga från västkusten men uppkopplingen var så dålig ute på lilla ön så jag gjorde några tappra försök till att göra ett inlägg men misslyckades varje gång. Efter västkusten åkte vi hem några dagar för att packa om och sen bar det iväg till Fuerteventura! Resan var helt underbar och jag kommer uppdatera er med bilder från både västkusten och Fuerteventura så snart jag kan. Mycket har ju hänt sen sist så jag har mycket att berätta för er!

Till att börja tänkte jag visa bilder på vår walk in closet som nu är klar!

Slipshållare

Byxhängare

Utdragbar skolåda

Nu ska jag hoppa in i duschen. Efter flera dagars slappande hemma ska vi nu packa väskan och åka till Gryt och bo på hotell över natten. Imorgon kommer min brorsdotter Ida hit, det blir supermysigt. Vi ska gå på bio och äta gott. Får se vad vi roar oss med mer, det är upp henne - hon får bestämma. :)

Hoppas ni får en fin onsdag även om inte vädret är det bästa.