Lite piggare

Hej mina vänner!

Känner mig något piggare idag. Benen hänger fortfarande inte med men jag känner att jag har mer styrka i kroppen. Ett steg i rätt riktning!! :)

Har äntligen accepterat att läget är som det är och fokuserar nu framåt och tänker POSITIVT.

Att få ett skov var något som kom som en blixt från klar himmel. Jag som har mått så bra under 6 år nu. I våras gjorde jag en skallröntgen för att min läkare ville utreda hur stor aktvitet av sjukdomen som egentligen finns. Det talades då till och med om att ta bort min medicinering. Efter att svaret hade kommit på min röntgen blev det bestämt att jag trots, mina många "friska" år skulle fortsätta med min medicin. Det fanns ingen stor sjukdomsaktivitet men ändå små förändringar i hjärnan som tydde på att det vore dumt att sluta med sprutorna.

I och med att diskussionen på att ta bort medicinen kom upp så har jag nästan känt mig friskförklarad och då blev detta skov ett riktigt hårt slag i ansiktet.

Mycket kan hända och det som är viktigt är att vi lever här och nu! Livet är så skört för oss alla vare sig man lever med en kronisk sjukdom eller inte så det gäller att ta till vara på varje ny dag. Lev nu och inte sen!!

Hoppas ni alla njuter av sommaren så mycket ni kan!

All kärlek/ Elin

Kommentarer
Postat av: Lina

Skönt att höra att du mår lite bättre. Krya på dig..

Massa styrke kramar

2010-07-07 @ 12:02:43
URL: http://lina84.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja man blir så lycklig när det går åt rätt håll! Nu ska jag försöka göra detta till den bästa sommaren ever! Lycka till med flytten! kram

2010-07-09 @ 11:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0