Studie för Karolinska

Har varit med i en studie om MS för Karolinska där jag har fått svarat på ett massa frågor för att forskare förhoppningsvis ska kunna reda ut de frågetecken som fortfarande finns när det gäller sjukdomen. Känns kul att få bidra med något som kan var till hjälp för att leda forskningen om MS framåt. Imorgon bitti ska jag till sjukhuset för att lämna blodprov som också ska användas i forskningssyfte.

I fredags hade jag även årskontroll hos min Neurolog. Hon berättade att hon har funderingar på att ta bort min medicnering då jag mår så bra men bara om jag själv vill det. Jag kommer nu få en kallelse till röntgen för en magnetkameraröntgen av hjärnan för att kunna fastställa hur stor aktivitet det är av sjukdomen och efter det kommer vi ta ett beslut tillsammans. Detta blir något för mig att fundera över och väga för och nackdelar. Samtidigt som det vore skönt att sluta ta sprutorna så känns det lite nyckfullt att sluta då man inte kan veta hur jag mått utan att ta sprutorna.

Ett riktigt svårt beslut, det krävs att sova på saken ;) godnatt mina vänner!

All kärlek/ Elin

Kommentarer
Postat av: Louise

Det låter mycket positivt, skönt att det verkar gå åt rätt håll. Du kommer att göra rätt val ska du se. Kram

2010-03-24 @ 20:54:41
URL: http://matochhjarta.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, känns kanon! Hoppas allt är bra med gräsänkan ;)

Kram!

2010-03-24 @ 20:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0