Ny vecka!

Godmorgon mina vänner!

Har precis avslutat min frukost och slängt in en maskin med tvätt. Nu surplas det på te samtidigt som jag skriver detta inlägg.

Förra veckan var det full fart på jobbet. Malin (min chef) var på besök och vi hade ett väldigt givande möte sedan var det mycket annat som skulle fixas innan jag med gott samvete kunde gå på ledig helg.

I fredags kväll åkte Fredrik och jag mot Eskilstuna för att besöka Jonas och Louise över helgen. Vi kom fram strax innan 22.00 båda mycket trötta och upptäckte då att en ölburk hade lyckats gå sönder *morr* så nu luktar de öl i vår bil. Har försökt skrubba bort allt men lukten sitter fortfarande kvar men jag tror det kommer ge med sig efter ett tag. Just nu kallar vi vår bil "Probably the best car in the world" haha!

På lördagen hade Jonas bokat starttid på Sundbyholms Golfklubb så kl. 10.40 slog vi ut från första tee. Var jättekul att spela golf igen denna helg också. Känner att jag börjar bli biten igen..... :)

Förra året fick Fredrik ett "Delicard" i julklapp av banken, det går till som så att man får välja på ett antal råvaror som man beställer och sen leveras det hem till dörren med recept. Vi beställde pärlhöna och Serranoskinka. I fredags kom leveransen och i lördags lagades det till.  Jonas var förste kock och fredrik och jag assisterade lite. Maten blev riktigt mumsig! Kul att få smaka Pärlhöna för första gången.





Igår tog vi en sväng till Tuna Park och kollade lite i affärer för att sen bege oss hem för att titta på golf på tv - Ryder cup. Jag som inte är speciellt intresserad av sport på tv var smått uttråkad och låg brevid i soffan och la "Idioten". Vad gör man inte? De andra tre ville ju se på tv. ;)

Strax efter 19 begav vi oss hem igen efter en tevlig helg.

Tyvärr glömde jag kameran hemma :(

Idag är jag också ledig och har mycket på programmet:

*Städa

*Tvätta

*Vika tvätt

*Handla mat

*Plocka svamp med mammi

*Träna Zumba

*Träffa bästa Linnéa

* Jobba lite hemifrån

Dags att sätta fart!

Hoppas ni får en fin start på veckan!

All kärlek / Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0